Cilla och Elin dag i storaköket :D

Hej hej bloggen!
I morse när klockan ringde kännde jag mig utvilad för första gången denna vecka. Sjukt skönt men ändå är det jobbigt att gå upp tack Elin för att du orkar med mig på morgonen och sparkar liv i mig :D I alla fall idag skulle vi jobba frukost med Alibi och Vicky men Vicky blev sjuk så hon var tvungen att gå i stället kom Jonas våran nya underbara norrlänning <3.
Jag och Elin fick idag ta ansvaret över alla saker som skulle ut till nya cafét som dem öppnat över sportlovsveckorna då det är så sjukt mycket folk här uppe. Vi gjorde en massa mackor. Sedan lag vi också om frukosten, vi gjorde fika till skidskole grupperna och fick hjälpa Jonas och Alibi men lite små saker, jag fick bland annat skära och halstar lax och göra världens godaste kycklingröra som vi har i mackorna till cafét. :D Tänkte att jag skulle dela med mig av receptet till dem som vill ha det. Men eftersom vi är kockar har vi inget speciellt mått men som jag brukar säga: 
- Kör på känsla bara! :D

Kycklingröra:
DU BEHÖVER,
x Finhackad rödlök
x Rivet äpple
x Finstrimlad (röd) paprika
x Sweet chili sås
x Philsdelphia
x Räd currypasta
x Salladskyckling
x Salt/Peppar

Sjukt god :D Ni måste prova!

Kram
Cilla och Elin

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0